среда, 16 апреля 2014 г.

Способи проведення уроку(заняття)




          Усне викладання навчального  матеріалу по  курсу предмета «Захист Вітчизни» займає  значне  місце і  використовується в  різних елементах уроку.
          У  вступній частині  усне  викладання приймає  форму  короткого  вступу в  основну частину уроку. Такий вступ необхідний для  створення потрібного психологічного контакту викладача  і  навчальної  групи; мобілізації уваги  учнів, пробудженню  інтересу  до навчального  матеріалу. При  вступі можна  також повідомити тему  і  ціль  заняття,або ж  розширити його, включивши відеофрагмент  чи  створивши проблемну ситуацію.
           В  основній частині  уроку усне викладання навчального матеріалу можна супроводжувати показом прийому або дії, наприклад, зразковим  показом викладачем  стройового прийому, дій  на  місцевості  або неповне розбирання автомату. Усний  виклад краще  починати з  матеріалу, відомого  учням і  більш  конкретного, поступово ускладнюючи його, переходячи до  другорядних  понять. Пояснення  слід  робити від  простого  до  складного, від окремого  до  загального(індуктивний метод) або ж навпаки  - спочатку даючи поняття явища  і тільки  потім обґрунтувати його (дедуктивний метод).
            Наприклад, при  ознайомлені учнів зі  складом  та озброєнням  механізованого  підрозділу  продемонструвати  схему його організації  в  цілому, і, користуючись цією ж схемою, - послідовно  його складові елементи: взводи, відділення, а в їх складі кількість  людей, озброєння, бойове призначення.
          Для  того  щоб  викладений  матеріал краще засвоювався  учнями, необхідно дотримуватись певних  правил:
   
1. Не допускати загальних  та  багатослівних міркувань,виражати думки коротко і  конкретно.
  
 2. Виключати  довгі  речення з ввідними словами.
  
 3. Замінювати  по  можливості складні  терміни простими поняттями, а іноземні  слова – українськими.
  
 4. Добиватися  постійної  уваги і активності  учнів.

           В процесі викладання  навчального  матеріалу на  уроці рекомендується  задавати учням  питання, тим самим заставляти  учнів бути  уважним. При усному  пояснені матеріалу слід звертати  увагу не  тільки на  культуру мовлення, а на  чіткість викладання, грамотність,  виразність, особливо  при  подачі  команд. Велике значення для  ефективності занять мають індивідуальні риси  характеру викладача, його  зовнішній вигляд, військова  форма  одягу.

             




Комментариев нет:

Отправить комментарий