Усне викладання навчального матеріалу по
курсу предмета «Захист Вітчизни» займає
значне місце і використовується в різних елементах уроку.
У вступній частині усне
викладання приймає форму короткого
вступу в основну частину уроку.
Такий вступ необхідний для створення
потрібного психологічного контакту викладача
і навчальної групи; мобілізації уваги учнів, пробудженню інтересу
до навчального матеріалу.
При вступі можна також повідомити тему і
ціль заняття,або ж розширити його, включивши відеофрагмент чи
створивши проблемну ситуацію.
В
основній частині уроку усне
викладання навчального матеріалу можна супроводжувати показом прийому або дії, наприклад,
зразковим показом викладачем стройового прийому, дій на
місцевості або неповне розбирання
автомату. Усний виклад краще починати з
матеріалу, відомого учням і більш
конкретного, поступово ускладнюючи його, переходячи до другорядних
понять. Пояснення слід робити від
простого до складного, від окремого до
загального(індуктивний метод) або ж навпаки - спочатку даючи поняття явища і тільки
потім обґрунтувати його (дедуктивний метод).
Наприклад, при ознайомлені учнів зі складом
та озброєнням механізованого підрозділу
продемонструвати схему його
організації в цілому, і, користуючись цією ж схемою, -
послідовно його складові елементи:
взводи, відділення, а в їх складі кількість
людей, озброєння, бойове призначення.
Для
того щоб викладений
матеріал краще засвоювався
учнями, необхідно дотримуватись певних
правил:
1. Не допускати загальних та
багатослівних міркувань,виражати думки коротко і конкретно.
2. Виключати
довгі речення з ввідними словами.
3. Замінювати
по можливості складні терміни простими поняттями, а іноземні слова – українськими.
4. Добиватися
постійної уваги і активності учнів.
В процесі викладання навчального
матеріалу на уроці
рекомендується задавати учням питання, тим самим заставляти учнів бути
уважним. При усному пояснені
матеріалу слід звертати увагу не тільки на
культуру мовлення, а на чіткість
викладання, грамотність, виразність,
особливо при подачі
команд. Велике значення для
ефективності занять мають індивідуальні риси характеру викладача, його зовнішній вигляд, військова форма одягу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий