Усне викладання навчального  матеріалу по 
курсу предмета «Захист Вітчизни» займає 
значне  місце і  використовується в  різних елементах уроку.
         
У  вступній частині  усне 
викладання приймає  форму  короткого 
вступу в  основну частину уроку.
Такий вступ необхідний для  створення
потрібного психологічного контакту викладача 
і  навчальної  групи; мобілізації уваги  учнів, пробудженню  інтересу 
до навчального  матеріалу.
При  вступі можна  також повідомити тему  і 
ціль  заняття,або ж  розширити його, включивши відеофрагмент  чи 
створивши проблемну ситуацію.
           В 
основній частині  уроку усне
викладання навчального матеріалу можна супроводжувати показом прийому або дії, наприклад,
зразковим  показом викладачем  стройового прийому, дій  на 
місцевості  або неповне розбирання
автомату. Усний  виклад краще  починати з 
матеріалу, відомого  учням і  більш 
конкретного, поступово ускладнюючи його, переходячи до  другорядних 
понять. Пояснення  слід  робити від 
простого  до  складного, від окремого  до 
загального(індуктивний метод) або ж навпаки  - спочатку даючи поняття явища  і тільки 
потім обґрунтувати його (дедуктивний метод).
            Наприклад, при  ознайомлені учнів зі  складом 
та озброєнням  механізованого  підрозділу 
продемонструвати  схему його
організації  в  цілому, і, користуючись цією ж схемою, -
послідовно  його складові елементи:
взводи, відділення, а в їх складі кількість 
людей, озброєння, бойове призначення.
          Для 
того  щоб  викладений 
матеріал краще засвоювався 
учнями, необхідно дотримуватись певних 
правил:
1. Не допускати загальних  та 
багатослівних міркувань,виражати думки коротко і  конкретно.
 2. Виключати 
довгі  речення з ввідними словами.
 3. Замінювати 
по  можливості складні  терміни простими поняттями, а іноземні  слова – українськими. 
 4. Добиватися 
постійної  уваги і активності  учнів.
           В процесі викладання  навчального 
матеріалу на  уроці
рекомендується  задавати учням  питання, тим самим заставляти  учнів бути 
уважним. При усному  пояснені
матеріалу слід звертати  увагу не  тільки на 
культуру мовлення, а на  чіткість
викладання, грамотність,  виразність,
особливо  при  подачі 
команд. Велике значення для 
ефективності занять мають індивідуальні риси  характеру викладача, його  зовнішній вигляд, військова  форма  одягу.
 
Комментариев нет:
Отправить комментарий